TOP 10 BG | | | |
|
|
|
HILLS OF ROCK 2021 Информация от организаторите
|
|
20.07.2020 7:08:03
|
|
През последните месеци хиляди от вас бяха плътно зад нас. Питахте ни как вървят нещата, изразявахте своите надежди и желания. Разбира се, немалко от феновете на фестивала се притесняват за билетите, които са закупили, а с оглед на ситуацията, няма как да не си даваме сметка, че възможността за възстановяване на средства е от съществено значение. Управителят на Fest Team Стефан Еленков, организатор на Hills of Rock, разказва за премеждията през 2020 и предизвикателствата, свързани с издание 2021. Представяме отговорите под формата на интервю, чийто въпроси са своеобразно обобщение на най-важните теми към момента.
Какъв е статусът на фестивала Hills of Rock към момента?
Към днешна дата продължаваме работата си по потвърждаване на артистите, които бяхме обявили за 2020 година. Всички те преместват планираните си турнета за следващата година. Надяваме се в рамките на месец, най-много два, да имаме и финално потвърждение на датите за 2021 година.
Каква е ситуацията с билетите и тяхното връщане? Откъде идва причината за забавянето при връщането на билетите?
Официалната информация е публикувана както на нашия сайт, така и в социалните мрежи, така че който търси информация – ще я намери. Нашата официална позиция като организатори обявихме още през месец май, в момента, в който за нас станаха ясни плановете на водещите групи от фестивала. Към днешна дата сме все още текат преговори с артистите по уточняване на датите за 2021 година. В момента, в който разговорите приключат, ще обявим официално наличната информация и продължаваме по предварително обявения план - феновете, на които не им допадат артистите или датите за следващата година, ще могат в рамките на месец да върнат своите билети и да получат обратно парите си.
Искам да направя две много важни уточнения – продадените пропуски до момента не са 5 000, а 12 000. Към днешна дата към нас има постъпили официално около 40 запитвания за връщане на билети, а тези които са се обърнали по каналния ред към КЗП, са двама души. На всеки един от тях е отговорено индивидуално. Всички тези хора, както и тези, които поради една или друга причина няма да успеят да дойдат на Hills of Rock 2021 година, ще получат обратно парите си по утвърден ред. Държа да подчертая, че на нито един фен няма да му бъде отказано да му бъдат възстановени парите за билет.
В наш интерес, в интерес на целия фестивал и в интерес на феновете е максимално бързо да обявим артисти и дати за 2021 година, за да може от една страна ние, като организатори, да работим спокойно, а от друга, десетките хиляди фенове да могат да планират следващото си лято. Тук е важно да кажа, че парите от продадените до момента билети не са при нас. Със събраните средства от билетите са изплатени авансовите плащания в размер на 50% към артистите, които трябваше да са в Пловдив тази година.
Именно за това се налага и това изчакване, защото артистите, които няма да могат да присъстват на фестивала през 2021 година, трябва да върнат към нас платените им хонорари, за да можем съответно ние да върнем парите за билети на тези, които няма да могат или не искат да присъстват на Hills of Rock през следващата година. Така че искам отново да подчертая – парите от билетите не стоят в някоя банка. От тази гледна точка – искам да уверя всички, че могат да са спокойни. С обявяването на Hills of Rock 2021 ще започнем да връщаме и парите за билети.
От думите Ви се разбира, че голяма част от феновете вече са решили да посетят Hills of Rock 2021. Какво може да кажем за тях – ще се наложи ли презаверка или преиздаване на билетите, които имат за 2020 година?
Категорично не. Билетите, които са закупени от всеки един оператор, ще важат без нуждата от никакви допълнителни действия и за изданието през 2021 година. Нашата цел е да улесним максимално феновете и да не създаваме допълнителни усложнения. Ние поддържаме изрядна базата данни с номерата на билетите, така че няма място за притеснение в този аспект.
Как се отрази глобалната пандемия на промоутърите и организаторите на събития?
В общи линии, ситуацията е сложна, определено не само в България. В световен мащаб индустрията изпитва сериозни затруднения - в Европа и в останалата част на света тази година няма да се проведе нито един музикален фестивал. Тук е момента да споделя, че все пак в България ще се състои поне едно от планираните големите музикални събития – фестивалът SPICE Music Festival в Бургас. Но във всички останали части на света фестивали няма да има и датите масово се пренасочват за 2021 и 2022 година.
Организаторите в редица страни с утвърдена музикална култура разчитат на сериозна държавна подкрепа. Промоутърите и залите в много страни получават подобни стимули, защото в случая не говорим за обстоятелства, които възникват по вина на организаторите. Концертната и фестивална индустрия е една от най-добре развиващите се в глобален мащаб. От 2008 година неизменно продажбите на билети бележат ръст, но ето че през 2020 година не само, че не можем да говорим за увеличение, но и спокойно може да кажем, че продажбите на билети практически ги няма.
За страната ни повечето коментари са излишни. В България фестивалната култура има дълъг път пред себе си – все още се намираме в начален стадии на утвърждаване на фестивалната идея и от там идва и липсата на ангажираност от страна на държавата. Въпреки всичко аз оставам оптимист и вярвам, че с течение на времето тенденцията ще бъде с положителен наклон, за да видим събития с мащабите на тези в Западна Европа и у нас.
Как върви работата Ви с Община Пловдив и срещате ли разбиране от местната администрация в този труден период?
Искам ясно да кажа, че аз не се възприемам като любимец на предишната или коя да е власт. В комисията към общинската фондация бях поканен като експерт и човек, който се занимава от години с организацията на фестивали и събития. Hills of Rock е съвместен проект между мен и Иван Несторов. Работата на „София Мюзин Ентърпрайсис“ беше свързана с договарянето на артисти, докато моята е изцяло посветена на логистичната част и цялостната организация. Работим заедно от ден първи и това доведе до провеждането на големи събития в България. Поканата за участие в журито на конкурса, организиран от Фондация Пловдив 2019, дойде именно защото вече сме работили заедно по фестивала Hills of Rock. Вярвам и знам, че попадането ми там беше изцяло заслуга на професионалните ми качества и експертиза.
Що се отнася до Община Пловдив – от тях винаги сме получавали огромна подкрепа и съдействие. Това важи с пълна сила и за сегашната ситуация. Местната власт ни помага с каквото може и макар административните пречки, които самите те срещат, всички в Общината продължават да са положително настроени. Разбира се, ние няма как да имаме претенции към Общината за тази година, а в момента текат преговорите за следващото лято. Новият ни договор с Община Пловдив най-вероятно ще е за две години – 2021 и 2022 година, така че утвърдените ни отношения с местната администрация ще продължат.
В края искам да уверя всички, че целият екип на Hills of Rock работи активно по организацията на фестивала през 2021 година. Единственото, за което ще помоля е още малко търпение и както вече казах – до месец-два ще имаме потвърдени групи и дати за следващото лято. А тези, които искат да върнат билетите си мога да уверя, че това ще стане с обявяването на Hills of Rock 2021. Нашата цел като организатори и нещата да се случат възможно най-бързо, лесно и в интерес на всички страни. |
|
|
ВКЛЮЧЕТЕ СЕ | | | |
КОШНИЦА | | | |
ПЛАТЕТЕ ТУК | | | |
|